2012. május 3., csütörtök

Kutatás a kreatív iparban



Kutatásom témája: a vezetői készségek feltérképezése és a coach stílusú vezetéssel kapcsolatos felfogás a kreatív iparban. 
A kutatással szeretnék hozzájárulni ahhoz, hogy a kreatív iparban elkezdődjön valamifajta együttgondolkodás, párbeszéd arra vonatkozóan, hogy mik a „best pactices”, mik azok az eszközök és módszerek, melyek a vezetők rendelkezésére állnak, ha ebben a speciális üzletágban szeretnék kihozni a legjobbat az emberekből.
Szeretném felmérni, ezzel jobban megérteni azokat a vezetéssel kapcsolatos kérdéseket, melyekkel manapság a kreatív ipar különböző területein a vezetők szembesülnek.

Hipotézisem:
„A coach stílusú vezetés fejlesztési és vezetési modellt nyújthat a magyar kreatív iparban, miután jól illeszkedik a cégek elvárásaihoz. Ez az eszköz alig, vagy egyáltalán nem ismert ebben a szegmensben, ennek eredményeként egy olyan lehetőség vész el, melynek segítségével fejleszteni lehet a tehetségeket.”

Ez a jelen helyzettel kapcsolatos felfogásom. De ez a kutatás most azért van, hogy arra bátorítson másokat, hogy a saját nézeteiket és saját megoldásaikat hozzák. Ezért most azt a kifejezést, hogy „felfogás” vagy „hogyan fogja föl” nagyon komolyan veszem, hiszen most engem mások felfogásbeli különbsége izgat, hogy mi az, amit tanulhatunk másoktól.

A kör, ahol mély-interjút készítek:
  • kreatív vezetők (reklámügynökségek, design stúdiók, new media ügynökségek, stb.)
  • ügyfélkapcsolati (account) direktorok
  • filmstúdiók (rajzfilmesek, játékfilmesek, számítógépes játékok fejlesztői, stb.)
  • ruhatervezők, designerek
  • építész-stúdió vezetői
  • kreatív tervező-, fejlesztő csapatok
Továbbá a tapasztaltak alapján tanulmányt fogok írni, mely az ICF (International Coach Federation) nemzetközi akkreditációs rendszerében egy magasabb fokozat eléréséhez szükséges. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése